perjantai 5. helmikuuta 2016

Nyt tiedän mistä kysyä - yhden luukun taktiikka

Ihan mahtavaa! Seniori-infon palveluneuvonta on avattu uudelleen. Sosiaaliohjaajat vastaavat puhelimitse ikäihmisten ja heidän omaistensa kysymyksiin palveluista. Voit soittaa sinne arkisin klo 8.30 tai lähettää sähköpostia.

Päätin testata palvelua ja soitin: 
    - Seniori-infon palveluneuvonta. (Ystävällisen oloinen ääni)
    - DigiKylli SenioriVerkosta päivää! Mitäs kaikkea teiltä voi kysyä?
    - Ihan kaikkea maan ja taivaan välillä. (O-ho!) - Palveluista, jotka on tarkoitettu senioreille ja 
    hänen läheisilleen. (Hyvä tarkennus)

    - Mitä tänään soittajat ovat kyselleet?(Olen utelias)
    - Kysyttiin asumisesta, mistä saa oikeudellista apua, verotoimiston osoitetta, kuljetuspalveluista 
    huonosti liikkuvalle ja kotiin saatavista palveluista. (Siis kaikkea maan ja taivaan välillä!)

    - Onko teitä monta vastaajaa? 
    - Meitä on tiimillinen palvelukeskuksien sosiaaliohjaajia yksi kerrallaan päivystämässä. 

Puhelun aikana selvisi, että kasvotustenkin pääsee juttelemaan kun varaa ajan kaupungin palvelukeskuksen sosiaaliohjaajalta. Myös oman alueen sosiaali- ja lähityön yksiköön voi soittaa. Tällainen matalan kynnyksen palvelu on kyllä tarpeen. Erityisesti enneltaehkäisevässä mielessä tiedon saanti ja neuvonta on todella tärkeää. Näin autetaan montaa Kylliä ja hänen omaistaan.

Yhden luukun palveluiden rakastaja,
DigiKylli

PS. Terveysneuvonnasta voit kysyä terveyspalveluista ja kiireellisten sairauksien hoito-ohjeita tavallisen puhelun hinnalla ympäri vuorokauden. Vastaavaa loistavaa palvelua tarjoaa muutama muukin kunta. DigiKylli on käyttänyt tätä monesti ja välttänyt terveyskeskuskäynnin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä viesti DigiKyllille.

Yhteisöllisyys tekee hyvää ihmiselle

Yhteisöllisyys on meille kaikille tuttu sana. Siitä ja etenkin sen puutteesta puhutaan paljon. Se koetaan yleensä positiivisena ja voimaann...

Eniten luetut 2018